והרי החדשות

August 11, 2015

והרי החדשות – אפשר לבחור אחרת...

כשהיינו ילדים, כל פעם שנשמעו "חדשות", ההורים היו משקיטים אותנו ומגבירים את הווליום של הרדיו או הטלוויזיה.
קולו חמור הסבר של הקריין השתלט על חלל המכונית או הסלון, והחל לפזר לתוכו "חדשות".
אפשר היה לחוש את השינוי באווירה.
את הרוב הבנתי, והאיום נהיה מוחשי, פה קרה אסון, שם תאונה, איום בטחוני ועוד 
עשרות שנים אחר כך, עדיין מתוך הרגל, אני שמה לב שכשמתחילות חדשות, אני מגבירה הקשבה וריכוז כתגובה אוטומטית. 
המוח למד וזוכר את ההתניה (אחת מיני רבות אחרות).

כשהרחבתי את לימודי, הופתעתי לגלות, שהמוח שלנו מגיב בהפרשת הורמוני לחץ או הנאה, למול אירועים שמתרחשים ב"מציאות" או למול אירועים "מדומיינים" - באותו האופן בדיוק.
זאת אומרת, שמעצם ההקשבה לידיעות ב"חדשות" המוח שלנו מזהה סכנה, הורמוני לחץ מופרשים, והגוף נכנס למצב הישרדות וסטרס. (מנגנון fight or flight )
עד היום קשה לי לקבל את העובדה, שמדינה שלימה, מוכנסת למצב סטרס מדי שעה, ללא בחירה.
בעידן העכשווי של האינטרנט והאפליקציות אנחנו נחשפים ל"חדשות" כאלה בתדירות גבוהה מזה.
וזה בנוסף לרמות הסטרס של כל אחד מאתנו ממה שמתרחש בתוכו ובחייו
ניסיתי לחקור מאיפה הגיע המנהג הזה לשדר חדשות כל שעה עגולה וגיליתי שמדובר בתקנות חירום של המנדט הבריטי וגם קשר לתיאוריות המבססות שליטה ודיכוי המונים.

רמות הסטרס הגבוהות משפיעות על מערכות שונות בגוף. האצת דופק, נשימה רדודה, הפרשת אדרנלין ועוד.
מצב זה לא מאפשר לגוף לתפקד בצורה אידיאלית, בטח לא לאורך זמן.
השפעות הסטרס המתמשך יבואו לידי ביטוי בשרירים תפוסים, קושי להירדם, חולשה כללית, החלשת המערכת החיסונית עד כדי מחלות שמשביתות אותנו, שינה לא רצופה, קושי להרדם ועוד.

חשוב לדעת, שבאותו האופן רק בכוון ההפוך, המוח יגיב בהפחתת סטרס ושחרור הורמוני רגיעה אם תדמינו חוף ים או חופשה רגועה.
(אגב, חברות פרסום רבות משתמשות בידע הזה כדי לקשור בין המוצר שלהם לתחושת הנאה...)

אז איך תפחיתו סטרס בחיים שלכם:
• הימנעו ככל שניתן מהאזנה וצפייה ב"חדשות". אם אתם ממש חייבים, נסו לצרוך אותם מתוך בחירה מודעת לעיתים רחוקות, ולא ליד הילדים.
• הכניסו הביתה חומרי קריאה מעשירים, מעוררי השראה או הנאה. ולא את הכותרות המאיימות של עיתוני החדשות.
• העמיקו את הנשימה באופן מודע – קחו 5 נשימות עמוקות בדגש על נשיפות ארוכות – אלו יפסיקו את הפרשת הורמוני הסטרס ומערכת העצבים הרגועה תכנס לפעולה. (מערכת עצבים סימפטטית או פרא-סימפטטית שעובדות לחילופין) 
• דמיינו את עצמכם יושבים על חוף הים ושותים איזה משקה מרענן.
• קבלו עיסוי הוליסטי - העיסוי מאפשר לגוף הרפיית שרירים, שחרור מתח, שיפור זרימת הדם והנשימה. מעודד את הגוף לרפא את עצמו ולתפקד כמו שהוא יודע ונועד לעשות.

מאחלת לכולכם ימים שלווים, בבחירה מודעת להקיף עצמכם רק במה שעושה לכם טוב.
3>
עיסוי הוליסטי | ליווי תהליכי מודעות בהתמקדות
054-5292774

 

 

Tags:

Please reload

Featured Posts

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Recent Posts

February 5, 2017

January 26, 2017

January 16, 2017

October 28, 2016

Please reload

Search By Tags
Please reload

Follow Us
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic

 כתובת: כפר סבא

מייל. orlyyo@gmail.com  

נייד. 054-5292774

  • White Facebook Icon

  אורלי יאנג - להרגיש איתך © כל הזכויות שמורות